субота, 18 маја, 2024
vesti online

Nemačka: Kupujemo Balkansko

Berlin – Dok se Balkan uglavnom u spominje u kontekstu problema s talasom izbeglica, vlada u Berlinu iza kulisa ulaže napore za ekonomski oporavak regije „Inicijativom za nabavu robe s Balkana“ i ti napori su već urodili plodom, piše Dojče vele.

„Otkrili smo potpuno nove mogućnosti za razvoj naših poslova.“ Tako glasi samo jedna od reakcija brojnih nemačkih pprivrednika koji učestvuju u programu „Inicijativa za nabavu robe s Balkana“. Inicijativa je pokrenuta kao rezultat prošlogodišnje Konferencije o Zapadnom Balkanu u Berlinu , a njeni inicijatori su nemačko udruženje logističara i firmi za nabavku BME, Nemačka ekonomska i trgovačka komora DIHK te vlada u Berlinu. Cilj inicijative je da se direktno spoje proizvođači iz regije Zapadnog Balkana s potencijalnim kupcima, poduzećima iz Nemačke. Proteklog juna je u Minhenu održana i posebna konferencija na kojoj je BME organizovao više od 400 direktnih razgovora „u četiri oka“ između potencijalnih partnera. Na odvojenim sastancima se oko 100 izabranih kompanija s područja Zapadnog Balkana napravilo je prezentaciju za 22 potencijalna partnera iz Nemačke. U proteklih nekoliko meseci su te firme iz BiH, Srbije i Hrvatske dobile 170 konkretnih zahteva nemačkih kupaca. Već su sklopljeni poslovi od više stotina ghiljada evra „Nakon izvesnog perioda i analize možemo reći da je inicijativa veliki uspeh“, ocenio je Olaf Holzgrefe iz udruženja BME koji naglašava da su već sklopljeni poslovi u iznosu od više stotina hiljada evra. „kompanije s Balkana koje su se pojavile na konferenciji bile su odlično pripremljene, neki njihovi predstavnici su govorili nemački i naši biznismeni su bili ugodno iznenađeni. Posebno dobar dojam su ostavili predstavnici iz jedne države na koju niko ozbiljno nije računao. Reč je o BiH. Ova država ima veći potencijal nego što je iko očekivao“, rekao je on. Kako je rekao potencijal postoji u segmentima gde je potrebno odraditi neku tehničku obradu materijala, prvenstveno u metaloprerađivačkoj industriji. Autoindustrija Nemačke je veliki potencijalni kupac, ali u ovom trenutku postoje realniji ciljevi: „Šansa je saradnja sa srednje velikim nemačkim firmama, u investicijama u razvoj novih segmenata proizvodnje, u ulaganju u kvalifikacije vlastite radne snage i u ovladavanju određenim proizvodnim procesima“, ocenio je Holzgrefe.

(Danas)